- Je werkt als leidinggevende en zou wel éen en ander op punt willen zetten in de samenwerking met jouw medewerkers. Je weet echter niet goed hoe eraan te beginnen.
- Je doet nu al regelmatig coachinggesprekken, ze hebben nog niet het resultaat dat je wenst.
- Je doet coachingsgesprekken, alleen duren ze veel te lang. En nadien blijkt de medewerker het niet goed begrepen te hebben.
- Je doet wel coachingsgesprekken. Alleen durf je niet goed aan te geven als iets anders moet of niet ok is. Je weet niet goed wat een respectvolle manier is om dit te communiceren.
- Je merkt dat je medewerkers vaak weerstand hebben tegen wat je aanbrengt en weet niet goed hoe je hiermee moet omgaan.
Herken je je in een van deze mogelijkheden? Lees dan vooral verder.
Of herken je je in deze voorbeelden, alleen werk jij niet als leidinggevende. Wel als dienstverlener, als kinesist, voetreflexoloog, diëtist. Maar in grote lijnen kom je hetzelfde tegen.
Heb je voldoende in rondjes gedraaid? Kies dan voor een andere weg, schrijf je in voor het traject ‘Doelgericht coachen voor HSP’s’
Wat kan je al doen om geen tijd meer te verliezen met worstelen weerstand bij medewerkers?
- Wees helder en duidelijk vanaf het begin over jobinhoud en verwachtingen. Over wat je doet en niet doet als dienstverlener. Liefst vanaf de eerste sollicitatie. Of vanaf de telefonische aanmelding.
- Wees steeds helder over verantwoordelijkheden.
- Maak duidelijke afspraken vanaf de eerste werkdag. Of de eerste sessie.
- Spreek medewerkers of klanten aan als ze zich niet aan de afspraken houden.
- Wees aanwezig in deze gesprekken en luister echt naar hen en hun vraag. Geef een adequaat antwoord dat aansluit bij de vraag en past in de werkcontext.
Het is al jaren versloft? Het voelt als een berg beklimmen? Je weet niet hoe je het moet aanpakken, je durft (nog) niet duidelijk communiceren?
Dan heb je vermoedelijk hulp nodig. Schrijf je vandaag in voor het traject ‘Doelgericht Coachen voor HSP’s’ dat start op 22 januari 22. Het traject richt zich naar zowel leidinggevenden als dienstverleners, die willen leren coachen, zodat ze efficienter worden in hun communicatie naar klanten of medewerkers.
Voor meer info : www.annderouck.be/groepstherapie/doelgericht coachen voor HSP’s